Sider

mandag den 21. februar 2011

Socialt ansvar kan være et vækstpotentiale - også økonomisk

Som jeg skrev sidst - hvor min hukommelse svigtede mig, - er jeg igang med at læse om Socialt entreprenørskap i Danmark. Om mulighederne, virksomhedsformer, om virksomhedernes vækstpotentiale inden for CSI (Corporate Social Innovation) og CSR (Corporate Social Relations) - og hvordan det egentlig står til i Danmark og danske virksomheder, i forhold til at arbejde med social ansvarlighed og skabe forretning der i gennem.

Lad mig bare sige det pænt - der er stadigvæk plads til forbedringer i dansk erhvervsliv, eller også har danske virksomheder endnu ikke fået øjnen op for de forretnings-muligheder og blue ocean muligheder, der ligger i dette felt.

Har du lyst til at vide mere om dette emne, så er jeg nu ihukommet det link, jeg havde glemt sidst (med meget god hjælp fra en bog) kan du læse mere på Idekompasset eller tjekke siden http://www.samfundsansvar.dk/

Har du erfaring med CSI og CSR? Giv dine erfaringer videre...!
Eller påtænker du at arbejde med det i en fremtid..? Hvorfor eller hvorfor ikke?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar