Sider

onsdag den 16. februar 2011

..og så glemte jeg det....IGEN!

Kender du det... at du lige læser noget rigtig spændende i en artikel eller en bog, som inspirerer dig. Eller en god ven eller kollega siger nogle bevingede ord, som bringer dine tanker videre i interessante retninger..

...og at du så, når du står og skal bruge dem, fuldstændig har glemt, hvad det nu lige præcis var der stod, eller du hørte...?

Jeg er f.eks. i gang med at læse en meget interessant bog om socialt entreprenørskab i Danmark. Og der var noget jeg gerne ville dele med alle jer.. en hjemmeside med gode ideer og hjælp til at starte sociale samarbejder.

Men desværre, så kan jeg overhovedet ikke huske hvad den hjemmeside hedder - "ide-et eller andet", og bogen ligger selvfølgelig et andet sted, end hvor jeg befinder mig de næste par dage.. og det nytter ikke at google på "ide"..... hvad gør man så.. udover at skrible om sin dårlige hukommelse?

Og hvad gør du? hvordan fanger og husker du inspirationskilder? Skriver dem ned i en lommebog, på post-it lapper der bebor dit skrivebord, i outlook, sedler du aldrig kan finde eller affinder dig med din selektive hukommelse?

1 kommentar:

  1. Ja, det er jo et godt spørgsmål :-) Jeg har gennem tiden skiftet mellem flere forskellige analoge og digitale værktøjer. Jeg kan godt lide fleksibiliteten til at tage små noter, tegne og lave diagrammer i min notesbog, men problemet er, at jeg ikke altid har den med mig. Jeg er derfor begyndt at bruge e-mail til mere og mere af den slags ting, jeg skal huske, for jeg kan altid sende en TODO-email til mig selv fra min mobiltelefon.
    Et andet og mere vanskeligt problem er, at man jo ikke altid i øjeblikket er klar over, at det her (fx en titel på en bog) er noget, man får brug for senere. Og det kan nok så gode værktøjer ikke hjælpe på....

    SvarSlet